Cantik Tak Koleksi Kain Pasang Di Sini?

FARAJ TERKENTUT




Keluarnya angin dari lubang faraj dikenali dengan faraj terkentut atau 'Vaginal Flatulence'atau Kentut Vagina merupakan satu keadaan dimana alat sulit wanita milik perempuan mengeluarkan udara dan menghasilkan bunyi seperti kentut.Faraj terkentut berlaku apabila udara terperangkap didalam faraj atau pun di celah-celah lapisan labia majora lalu dilepaskan sepertimana kentut dubur berlaku.

Kejadian faraj terkentut ini akan menyebabkan berlakunya ketidakselesaan kepada para wanita.Wujud juga kes dimana kekerapan faraj terkentut ini akan menyebabkan kegelian seperti dirangsang dan akan menyebabkan naiknya nafsu berahi.

Barang diingat,jika angin atau kentut yang keluar dari faraj tersebut mengeluarkan bau yang kurang menyenangkan,dikhuatiri faraj tersebut sudah dijangkiti mikroorganisma.Langkah yang paling tepat untuk menyelesaikan bau yang kurang menyenangkan itu adalah berjumpa dengan doktor untuk kepastian.

Ada kalangan masyarakat yang menyembur air paip kedalam kemaluan supaya dapat membersihkan bahagian dalam kemaluan,namun demikian langkah ini tidak tepat.Penyemburan air paip kedalam kemaluan akan menyebabkan ruang udara dalam kemaluan terbuka dan merisikokan diri anda untuk menghidapi kentut faraj.

Didapati juga,wanita memasukkan jari mereka di dalam lubang faraj sambil dilalui oleh air atau bahan pencuci faraj bagi tujuan membersihkan bahagian dalaman faraj.Kaedah ini juga amatlah tidak digalakkan.Memasukkan sesuatu akan merisikokan terbukanya ruang udara di dalam bahagian intim wanita.

Untuk mengatasi masalah kentut faraj ini,disyorkan untuk melakukan senaman rutin.Antaranya ialah Mengamalkan senaman kegel ataupun senaman kemut untuk memperkuatkan otot di sekitar alat sulit.Senaman ini boleh dilakukan sebelum tidur.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...